onsdag 23 januari 2019

MÖTA NÖTA STÖTA RÅKA ÖMSA SPEJA i Stockholm


3 kommentarer:

  1. Vi är ett sällskap stickare som stickar på Kulturhuset Vita skolan i Broby (Nordöstra Skåne) Vi har Fb grupp Sticka för fred och email magiskloop(at)gmail.com

    En aktivitet är att sticka, stoppa och skicka vita fredsduvor till världens olika hörn.
    En annan att vi i workshop stickar i cirkel, ett projekt under utveckling.
    En tredje att vi har personliga kontakter med den stora spanska rörelsen Nystan mot genusrelaterat våld i Spanien på spanska Madejas contra la violencia sexista.

    Wanås konst wanas(dot)se hade utställning med den spanska rörelsen madejascontralaviolenciasexista(dot)org och 2000 m. långa halsdukar visades där sommaren 2018 under rubriken stickaktivism med Nystan mot genusrelaterat våld. Vi fortsätter kontakterna. Stickgruppen Broby fanns var vecka på stickcafé under ustälnningen.

    Nu söker vi nya vägar för sjalarna. 2000 meter som finns nedpackade i 22 påsar på Wanås konst. Har även kontakter med ABF.

    Igår hade vi stickning i Broby med ny stor entusiasm.
    Då fick jag också se ditt namn Kerstin Lindström och det mycket stora arbetet för första gången. Jag - Gerd - föll som en kägla. Så underbart att se och läsa. Länge sedan så många klockor Ringde i de ljuvaste toner.

    TUSEN TACK att vi fick syn på er genom Kerstin en slöjdare och kär vän som fått syn på ER i tidningen Hemslöjd nummer 1 2013.
    Vill ytterst gärna träffa DIG, följa ER och ha kontakt med ER!

    Ser att det är bokutgivning på Tjärhovsgatan 44, Södermalm idag. Ack om jag vore där.
    Önskar stor lycka med boken. Detta är ny en vision! En framtidsvision.
    Önskar köpa en bok och gärna ett signerat exemplar. Skickar swish och ber om skickad bok.
    Vi följer dig och gruppen! Vi behöver varandra.
    Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gerd
      Så roligt att höra av dig och att ta del av era fina projekt. Vilka resurser ni har. Det hade varit kul om du haft möjlighet att komma till Kapsylen i lördags, det blev en bra kväll med många intressanta samtal. Boken beskriver vårt 3 år långa projekt, där en ombyggd mobil manskapsbod är vårt arbetsrum. Det har varit fantastiskt. Jag skickar dig gärna en bok. Vi har delat med oss av dom men du får gärna betala portot. Till vilken kontakt ska jag skicka? Och har du sett min blogg http://knittingincircle.blogspot.com/ ? Det vore ju fint att sätta upp performancen Own our own time på Wanås. Vi kanske kan bygga ihop våra projekt på nåt vis.
      Du hittar min adress på min hemsida www.kerstinlindstrom.se.
      Vi hörs! Vänliga hälsningar Kerstin

      Radera
  2. Hej. Jag har Kollat ditt arbete noga!
    Det är där jag blev så tagen av ditt/ert projekt. 83 stickare från 9 nationer på Färöarna! Väldigt bra artikel om ditt projekt i Hemslöjd nr 1. 2013.
    Tänk. Ja så starkt. Tänk om! Wanås? Jag hör av mig snart!

    SvaraRadera